A bokaízület fáj a kocogás után. Keresés a playeren


A benne szereplő információk elavultak lehetnek. Sokan vannak, akik azért nem futnak, mert valamijük fáj, megsérült. Az ilyesmi nem tréfa, ha tényleg komoly a gond, és mégis erőltetjük, csak még nagyobb bajt okozhatunk. A legtöbbször azonban a fájdalom oka nem valamilyen súlyos és gyógyíthatatlan testi probléma, hanem olyan tényezők, amelyeken viszonylag könnyen lehet változtatni.

Sípcsonti fájdalom futás közben? Itt a megoldás!

  1. Mik a legfontosabb teendők térdfájdalom esetén?
  2. A fájdalom nem a barátod – Futós sérülések és megoldások | Az online férfimagazin

A terhelés mindig egy lábon van, nincs olyan fázis, - a bokaízület fáj a kocogás után nem nagyon lassú futásról van szó - ahol a két láb egyszerre lenne a talajon. Így érthető, hogy a futás elég nagy terhelés a lábra, lábszárra, teljes alsó végtagra és a törzsre nézve. Ezt a terhelést még fokozhatja, ha a talaj nem megfelelő, ha a cipő nem a saját boltozatainkhoz haránt boltozat, belső- és külső boltozat alkalmazkodik nincs benne olyan boltozat emelés, ami támogatná a lábunkat vagy ha helytelen technikával futunk.

a bokaízület fáj a kocogás után

Gyógytornászként és edzőként, minden mozgásnál arra kell koncentrálnunk, hogy az optimális izommunkával, a helyes technikával készítsük fel a sportolóinkat. Az izomegyensúly nagyon fontos dolog, ami a hétköznapi mozgásoktól kezdve a sportolói csúcsterhelésig, mindenhol jelen kell, hogy legyen.

Hobbi- vagy élsportolóknál a legkisebb hiba is komoly panaszokat okozhat, így az is számít, hogy a sportoló a diszkomfort érzet kialakulásához képest mennyi idő múlva kezd el foglalkozni a problémájával.

Nagykereskedők

Érdemes mindig prevencióban-megelőzésben gondolkozni. Ha valami mást érzünk a sportmozgásunk közben a hétköznapihoz képest, ha kényelmetlen a mozgás, ha nem tudunk fejlődni, teljesítménynövekedés, gyorsabb regenerálódás pedig rendszeresen foglalkozunk a mozgásunk fejlesztésével, akkor érdemes foglalkozni a tárgyi feltételekkel pálya, cipő, felszerelésa mozgásunk elemzésével mozgásterapeuták, edzők segítségévelaz edzésünk felépítésével szakedzők, személyi edzők segítségével.

Versenyre történő felkészülésnél számos dologra kell odafigyelnünk A verseny időpontjához időzítve kell optimálisan megtervezni a bokaízület fáj a kocogás után felkészülést, megfelelő cipő, megfelelő futópálya, megfelelő táv, meg kell tervezni a megfelelő diétát, hogy az étrendünk is optimálisan támogathassa a felkészülésünket.

a bokaízület fáj a kocogás után

Azonban sokszor a jól megtervezett felkészülésnél is porszem kerül a gépezetbe és panaszok alakulhatnak ki az alsó végtagon, derékon. Számos ilyen problémával találkozom nap mint nap, de a legjellemzőbb problémával és az abból kialakuló panaszokkal  szeretnék foglalkozni, ezzel is segítve a futó versenyek felkészülését. A legjellemzőbb tünet, amivel mostanában futó sportolók fordultak hozzám, az a sípcsonton jelentkező fájdalom, ami sokszor megjelenik a felkészülési időszak elején, vagy futótechnika váltásánál.

Számos tényező ízületi probléma, idegi komponens, izomzat játszik abban szerepet, hogy ez a probléma kialakuljon, de jelen cikkben, mi most az izomzat kezelésével és a probléma regenerációjával, prevenciójával fogunk foglalkozni.

Hogy jelentkezik a térdfájdalom ?

Ha izmokban gondolkozunk, akkor a megfelelő keringés és az egyensúly az, ami először az eszünkbe kell, hogy jusson. Futás esetén a lábszár elülső és hátsó felszínén, illetve a külső és belső felszínén futó izmok egyensúlyával kell foglalkoznunk.

a bokaízület fáj a kocogás után

Sípcsonti fájdalom esetén az elülső sípcsonti izom és a bokaízület fáj a kocogás után vádli izomzat egyensúlyát kell megvizsgálni.

Az egyensúly a testtartástól és a napi terhelésektől, a láb boltozataitól függően bármely irányban eltolódhat.

Ha túlságosan előre helyeződik a testsúly oldalról figyelve a testünket, álló helyzetben, a térd ízületünk a boka ízület elé kerülakkor az elülső sípcsonti izom rövidül, tónusosabbá válik, míg a vádli izomzata folyamatos előnyújtott helyzetben van.

Ez a tónuselosztás a sportmozgásoknál is jelen lesz. Ha a testsúlyunk inkább hátra tolódik, akkor a kép, amit oldalról látunk, ellenkező irányú és az izmok ellenkező módon terhelődhetnek túl.

a bokaízület fáj a kocogás után

Az optimális izomegyensúly kialakításához szükség van az izmok jó keringésére, amit SMR henger használatával érhetünk el, illetve a megfelelő izomerősítésre.

Az SMR hengeres lazítás egy kompressziós hatás az izom hasára és az izmot borító izompólyára. A kompresszió segítségével javul a keringés, lazulnak az izmok. A regenerációt nagyban segíti a hengeres lazítás.

  • Fájdalom a csípőízületben a szorított ideg miatt
  • Kattanásos közös kezelés
  • Gyógyítja a don lábak ízületeinek fájdalmát
  • Bokaszalag húzódás — a futók gyenge pontja A kocogás-futás napjainkban egyre növekvő tendenciát mutat, hiszen nem igényel túl sok felszerelést, és tulajdonképpen bárhol van lehetőség rá, hogy átmozgassuk magunkat.

Komoly izomláz esetén, szó szerint kinyomja a felszaporodott tejsavas anyagot az izmok közül. Ez az eljárás általában nem fájdalommentes, de nagyon fontos, hogy egy közepes erősségű fájdalomnál, diszkomfort érzésnél komolyabb panaszt ne okozzunk, mert azzal az ellenkező hatást fogjuk elérni. Fontos, hogy a csontra nem gurulunk rá, így a sípcsont melletti izomnál nagy hangsúlyt kap, hogy be kell forgatni a lábszárat, hogy pontosan a csont mellett, az izomra tudjunk hatni.

a bokaízület fáj a kocogás után

A vádli hengerezésénél az Ízület közös kezelésben területétől a térdhajlatig kell gurulni, de a térdhajlatra már ne nyomjunk rá! Mindig keresni kell azokat a pontokat, amik érzékenyebbek és azon kell gurulni piciket föl-le, integethetünk a lábfejünkkel, kőrözhetünk a bokánkkal, vagy forgathatjuk a lábakat hossztengelyük mentén is.

a bokaízület fáj a kocogás után

Addig kell hengereznünk, amíg enyhül a fájdalmas pont érzete. A megfelelő keringés mellett az optimális izomerő is fontos, így az izmok edzésére is komoly hangsúlyt kell fektetni. Először a megfelelő tengelyek kialakítása és megtanulása miatt gumiszalaggal, ülve célszerű a gyakorlatokat végezni, majd, ha ez már készségszinten megy, akkor nagyobb ellenállással szemben, majd állva kell erősíteni a lábszár izmait.

És végül egy remekül alkalmazható, az elülső és hátulsó csoportra is ható gyakorlat — Sarok leengedés: Lassan kivitelezve, középhelyzetből lefelé engedjük a sarkakat, majd emeljük vissza a neutrális közép helyzetig.

Ajánlott cikkek

Először a két lábat egyszerre, majd külön-külön is tréningezzük! Térdhajlítással és térdnyújtással is végezzük el a gyakorlatot, mivel más-más izmokra hatunk vele. A fenti feladatok, prevencióként is alkalmazhatóak!

  • Túró ízületi fájdalmak kezelésére
  • A vállízület mozgásának korlátozása sérülés után
  • Csontritkulás hogyan kezelhető kenőcsök
  • Mi lehet a fájdalom közvetlen oka és hogyan lehet megelőzni ezt a gyakori problémát?

Cikk: Rajnay Katalin- gyógytornász, manuálterapeuta.